torsdag 30 april 2009

Förbundsstämma 2009

Cufs förbundsstämma 2009 är igång.
Efter 6 timmars tågresa har vi äntligen nått Östersund. Östersund överraskade med att vara varmt och soligt. Tyvärr överraskade mitt liggunderlag (som Rickard mycket vänligt tog med sig) med att vara alldeles för tunt och jag har redan hunnit ångra mig över mitt val av sovsätt flera gånger.

Men dålig sömn och bra diskussioner är det som kännetecknar en CUF stämma.
Diskussionen mellan mig och Lisa Falk startade direkt som vi satt oss på tåget. Nu har vi hunnit avhandla feminism, föräldraförsäkring, droger, könsroller, sjukförsäkring, organdonation, fildelning och sexköpslagen. Vi är inte överens om någonting vilket är mycket spännande.
Bra argument varvas med känslouttryck och arga utrop.

Nu har jag försök hälsa på så många ombud som möjligt, det är så roligt att träffa alla gamla vänner och nya fantastiska människor Nu ska jag sova..... förhandlingarna väntar imorgon, jag vaknar 6.00.

//E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar